Hotel Avillion Port Dickson Negeri Sembilan

Hujung minggu lepas, aku pergi lepak-lepak di Port Dickson, nak tenangkan minda skit sambil hirup udara masin tepi pantai nih, aku memang suka ke tepi pantai bermain ombak dan usha-usha apa yang patut. Dari Subang Jaya, dekat je nak ke Port Dickson ni, tak sempat nak boring dah sampai, bayar tol skit ( 2 tol ) follow sign board jer, sampai le tu. Lagi satu kat Port Dickson ni orang kata ikan bakar dia best? Iya ke? Sapa-sapa pernah ke Port Dickson mesti dah try ikan bakar kat sini. 



Kalau korang nak usha lagi, aku pernah jalan-jalan kat tepi pantai yang lain di Malaysia nih. Lagi satu aku nak ingatkan, kalau dah dapat payment projek online ataupun kerja part time online ni, pergi le jalan-jalan bawak famili.


Lokasi Dan Review Avillion Port Dickson

Tengok peta skit yang aku ambil dari cuti.my, senang je nak cari hotel dan resort kat Port Dickson nih, belambak sama ada dah penuh ke belum, tu jer.



Tempat makan di Port Dickson


Tempat makan kalau tempat-tempat tepi pantai cam nih, belambak ler, cari je mana nak. Aku usha-usha nak cari tempat ikan bakar Port Dickson ni, tapi agak jauh plak dari hotel aku duduk nih, yang paling dekat Restoran Sri Mesra dan budak-budak hotel pun rekemen tempat ni. Jadi makan malam aku kat sini. Sup tulang perghhh... baikkk ( mungkin juga sebab sup tu dah nak habis, tu yg kawww tu, pekat semacam ) dan juga seafood le kat sini. Ikan siaz besar-besar baq hang. Harga banding dengan KL, sini lagi murah le, tapi nak bayar dengan kredit kad tak boleh le hoho.



Jadi untuk ke Port Dickson atau ke tempat-tempat peranginan lain, sangat lah sesuai cuti-cuti sekolah nih. Sila rancang perjalanan dan jangan over bajet, kalau ada duit mudah dapat takpe le kan. Buat duit dengan adsense pun belum masuk lagi ni. Satu je hampeh skit kali nih, power bank murah belum beli lagik hoho.. asyik kekurangan bateri je smart hone nih.Kalau korang join contest pun boleh kumpul duit untuk jalan-jalan gak.

Jadi kongsi sikit pengalaman korang kat Port Dickson.

KL . Blogger . Traveller . 019 205 5657 . webmaster.my@gmail.com

2 ulasan: